Passionate readers

Thursday, 7 November 2013

LOCAL: How Google map their GMap? Bagaimana Google mapping peta GMaps. Memperkenalkan...

Google street view mapping cars.
Tampoi, petang semalam kami terserempak dengan kereta google maps mapping berjenama Chevrolet. Kereta tersebut kelihatan sedang menuju ke arah Kempas dari persimpangan Kampung Melayu. 

Kereta ini dilengkapi dengan kamera yang mengambil gambar pada setiap sudut 360 darjah dan juga mengambil 3D scan topografi jalanraya tersebut. Kesemua peralatan tersebut boleh dilihat diatas bumbung kereta itu. Kami sempat mengambil beberapa keping gambar kereta tersebut diatas jalan raya. Keadaan jalanraya pada ketika itu agak sesak. Pemandu kereta tersebut kelihatan memandu keretanya dengan sopan sekali, setiap kali menukar laluan dia akan menyalakan lampu isyaratnya. Pemandu tersebut juga menjaga jarak yang selamat dari kereta dihadapannya. Tiada penggunaan telefon bimbit dapat kami saksikan ketika dia memandu Chevrolet Googlemaps-nya itu. Mungkin setiap pergerakkan dan tingkah lakunya di rakam oleh majikannya.


Chevy apa ini?

Atas tu kamera berkuasa tinggi! Dengan 3D scanner. Baekk
Decal tu mana nak cari ye?
Macam R2D2 pun ada kat atas tu. Hehe.
Gmapper bergoyang!?
Bukan selalu kita nampak kereta Google mapping ini berlegar-legar diatas jalan raya. Kami menganggap kami beruntung untuk terserempak dengannya. Dalam fikiran kami, scan lah kami agar kami diabadikan dalam maps nanti. HAHAHA

KKu et.al
p/s: Ada kekosongan tak jawatan ini? Cam best jer keje tuhh

3 comments:

We keep this comment box as traditionally possible for all convinience, no need of G+ account, no need of CAPTCHA, no need of approval, that is how we really want to hear your feedback and opinions. So feel free to leave your thought, comment, recommendation, opinions and suggestion to us. We will tried to answer and take action from your thought as your thought is a gold to us to make this blog better. Thank you for all your times here at The Golden Sentinel. Open comment to all. TQ

Best out there

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...