Passionate readers

Tuesday 2 July 2013

AUTO: SENARAI HARGA ALAT GANTI PROTON SAGA FLX iAFM 1.3



Disini tersenarai harga alat ganti dan kuantiti yang diperlukan untuk melengkapkan satu proses servis kereta Proton Saga FLX iAFM 1.3 CVT anda. Senarai ini adalah khusus untuk model kereta Proton Saga FLX sahaja. 




Harga alat ganti

Senarai ini adalah harga barangan dan unit barangan yang diperlukan untuk servis sebuah kereta. Harga yang terpapar juga bukan menunjukan harga yang perlu anda bayar kerana terdapat 4 jenis servis yang ditawarkan oleh ProtonEdar kepada pelanggan mereka. Jenis servis pula bergantung kepada mileage kereta pelanggan mereka. 

Dimana letak jenis servis kereta anda

Jumlah keseluruhan servis anda. Harga mungkin berbeza disini namun iainya boleh dijadikan rujukan supaya anda tidak perlu bersusah payah ke ATM nanti.

Perbandingan dibuat antara Proton dan kedai alat ganti. Perbezaan harga barang adalah tidak jauh berbeza. Harga minyak enjin Petronas Syntium 800 di pasaran kedai alat ganti ialah MYR90 dan Penapis minyak pula MYR12. Perbezaan antaranya adalah sedikit, maka adalah berbaloi untuk menghantar kereta ke Proton SC. 

Tetapi, janganlah anda lupa bahawa apabila ke Proton SC silalah menunggu dan menerima layanan yang mungkin membantutkan impian anda. Situasi ini wajib dirasai dimana-mana SC pun. 

KKu et.al


9 comments:

  1. nice sharing..xlah nanti kena tipu

    ReplyDelete
  2. harga ni dah tk digunakan kan? coz sy tnya proton servis, dia kate yg smart procare tu dah harga RM800 lebih. dah dua kali ganda naik... huhuhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima kasih kepada En.Aufa kerana mengunjungi blog kami. Kami akan menjawab pertanyaan En.Aufa sebaik mungkin. Semasa artikel ini ditulis harga yang dinyatakan adalah seperti yang tertulis. Namun, bergerak bersama waktu harga yang dinyatakan mungkin akan berlaku perbezaan selaras dengan pertukaran dan untung rugi Proton sekarang. Artikel ini ditulis untuk menjadi rujukan kepada para pembaca dimana permulaan harga untuk persediaan pengguna ke SC nnt. Kami tidak berurusan dengan mana2 SC dan maklumat diatas adalah berdasarkan kajian dan pengalaman kami. Nasihat kami kepada En.Aufa ialah cuba dapatkan beberapa perbezaan harga antara SC lain.

      Delete
  3. Saya nak cari harness utk SAGA BLM.

    ReplyDelete
    Replies
    1. saya nak cari harness untuk SAGA BLM. Sila hubungi saya 0127836309. Nak cepat.

      Delete
  4. sy cari enjin saga blm 1.3 auto

    ReplyDelete
  5. see page Source browse around this website dolabuy hermes this website dolabuy.co

    ReplyDelete

We keep this comment box as traditionally possible for all convinience, no need of G+ account, no need of CAPTCHA, no need of approval, that is how we really want to hear your feedback and opinions. So feel free to leave your thought, comment, recommendation, opinions and suggestion to us. We will tried to answer and take action from your thought as your thought is a gold to us to make this blog better. Thank you for all your times here at The Golden Sentinel. Open comment to all. TQ

Best out there

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...